Ekonomiassistent – omgående start!

Om oss
Tranpenad Konsulting är en del av Tranpenad koncernen. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom områdena kontor & ekonomi, sälj & marknad samt logistik. Vi bemannar dagligen i regionerna kring Göteborg, Stockholm, Trollhättan, Jönköping och Örebro. Vi på Tranpenad Konsulting är kollektivavtalsanslutna och kvalitets-, miljöcertifierade.

Som konsult hos oss blir du en del av vår bemanningsstyrka och får en unik möjlighet att på kort tid utöka din arbetslivserfarenhet och ditt professionella kontaktnät. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!



Om tjänsten
I rollen som Ekonomiassistent hos vår kund är ditt fokus på deras verksamhet kring Göteborgsområdet men du kommer även ha viss inblick i deras övriga verksamhet runtom i landet.

Dina arbetsuppgifter är varierande och kan innebära allt ifrån att ansvara för att företagets interna nyckelsystem till att se till att rätt kostnad hamnar på rätt kund.

Exempel på andra arbetsuppgifter är:
• Bearbetning av leverantörsfakturor
• Kundfakturering
• Delaktighet i månadsslut
• Uppföljning av företagets balanskonton
• Koordinera PC & telefoni
• Övrig administration


Din profil
Du som söker denna tjänst har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller har tillgodosett dig motsvarande på annat sätt.

Vi ser gärna att du har en god datorvana och att du tidigare har arbetat i olika typer av affärssystem. Att du har erfarenhet av SAP samt att du är kunnig i de olika MS Office-programmen ser vi som en stor fördel.

Som person är du strukturerad, initiativrik och målmedveten. Du är också analytisk och prestigelös i ditt arbete samt har en hög arbetsmoral.

Då du i ditt dagliga arbete kommer att ha mycket interna kontakter så utgår vi från att du är servicemedveten och kommunikativ och att du är en person som trivs och fungerar i grupp.

Meriterande om du tidigare arbetat i en liknande roll och är van vid att hantera större transaktionsvolymer.
Vi förutsätter att du kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och värderar god social förmåga, då det är viktigt att skapa en förtroendefull relation med alla nivåer i organisationen.


Arbetstider och övriga villkor
Anställningsform: Tillsvidare - med inledande Provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Dagtid, kontorstider
Start: Omgående

Ansökan
Intervjuer och urval kommer ske löpande, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!


Kontaktperson(er)
Sara Wilck
sara.wilck@tranpenad.se

Niclas Graff
niclas.graff@tranpenad.se

Anställningsomfattning
Heltid

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort
Göteborg

Publicerat 2018-02-14