Kundtjänstmedarbetare till DHL

Om oss
Tranpenad Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom områdena Logistik & Industri samt Bygg & Anläggning. Vi har även en studentverksamhet där vi vänder oss till dig som vill arbeta extra under din studietid. Vi bemannar dagligen i regionerna kring Göteborg, Stockholm, Trollhättan, Halmstad och Jönköping. Vi på Tranpenad Bemanning är kollektivavtalsanslutna och kvalitets-, miljöcertifierade.

Som konsult hos oss blir du en del av vår bemanningsstyrka och får en unik möjlighet att på kort tid utöka din arbetslivserfarenhet och ditt professionella kontaktnät. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!

Om tjänsten
Tranpenad söker för DHL:s räkning Kundtjänstmedarbetare till den nya enheten i Göteborg, Torslanda. Ta chansen att bli en del av DHL:s fantastiska verksamhet!

DHL kan erbjuda dig en internationell arbetsmiljö med många kontakter där såväl personlig utveckling och aktivt ledarskap ligger högt på agendan. Vi satsar på ständiga förbättringar och därmed en utvecklande arbetsplats. Vi jobbar aktivt med faktorer som arbetsmiljö och medarbetarengagemang med utgångspunkt från vår globalt utförda medarbetarenkät. Alla anställda hos DHL erbjuds friskvårdsbidrag. Tillsammans satsar vi på att bli förstahandsvalet för våra kunder, arbetstagare och investerare.

Vi söker dig som vill arbeta med kundservice på vår administrativa avdelning för vårt nya kunduppdrag i Göteborg . Här bedriver vi logistikverksamhet för våra kunders räkning. Din uppgift blir att ge kundsupport och sitta som spindeln i nätet mellan kund, produktion och externa partners. Det är viktigt att du trivs med att bygga upp samt underhålla relationer.
Dina arbetsuppgifter kommera att variera från dag till dag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
– Order och reklamationshantering
– Bokning av transporter
– Fakturering av frakter
– Spårning av produkter
– Arkivering och uppföljning
– Skapa rapporter/KPI rapportering
– Driva kundrelaterade ärenden in mot verksamheten
– Vara vår verksamhets kontaktperson och ansikte ut mot kunderna


Din profil
Du är en person som trivs med att arbeta i en verksamhet som är snabb och rörlig. Du har ett genuint intresse att bygga relationer, är stresstålig och van att hantera flera ärenden samtidigt. Att ta initiativ och vara drivande är en självklarhet för dig då du både jobbar enskilt och i grupp. Du är van att finna lösningar som tillgodoser kundens krav utifrån verksamhetens förutsättningar.

Krav:
– Gymnasiekompetens
– Erfarenhet från order- och lagerhantering
– Erfarenhet av reklamationshantering
– Goda kunskaper i Engelska, tal och skrift
– Goda kunskaper i Microsoft paket, JDA erfarenhet är meriterande

Arbetstider och övriga villkor
Placering: Göteborg, Torslanda
Omfattning: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande prov-/visstidsanställning

Start: April 2019


Ansökan
Välkommen med din ansökan redan idag, Intervjuer sker löpande.

Sök jobbet genom vår hemsida www.tranpenad.se


Kontaktperson(er)
Amar Arnautovic
amar.arnautovic@tranpenad.se

Anställningsomfattning
Heltid

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort
Göteborg

Publicerat 2019-04-12