Varför ska ni välja
oss som driftpartner?
Ni kan fokusera på er kärnverksamhet.
Kompetensförsörjning och operativ drift av lager- och logistikverksamheter har varit Tranpenads kärnverksamhet sedan 1999. Som driftpartner paketerar vi vår expertis i en helhetslösning där vi driver och optimerar den operativa driften av er befintliga lager- och logistikverksamhet. Som driftpartner tar vi över det operativa ansvaret för hela driften, eller utvalda processer inom den. Det kan till exempel vara funktioner som containerlossning eller returhantering. Medan Tranpenad tar hand om den drift, personalförsörjning och det administrativa arbete som arbetsgivaransvaret kräver, kan ni fokusera på att utveckla er kärnverksamhet och affär.
Ni betalar för prestationen, inte för timmarna.
Som driftpartner utgår vi från vad vi presterar och sätter ett fast pris på det, istället för löpande timdebitering. För er som kund innebär det full kostnadskontroll där ni vet vad precis vad kostnaden blir – och vad ni får ut av den. Vi driver er operativa lagerverksamhet så produktivt och kostnadseffektivt som möjligt och säkerställer tillsammans med er att ni når både de KPI:er och den vinstmarginal som ni har planerat för.
Ni analyseras kontinuerligt av oss för att bli bättre.
Är det något vi kan så är det lager och logistik. I över tjugo år har vi varit på tårna och hjälpt små företag och internationella koncerner med rekrytering, bemanning och drift av lager- och logistikverksamheter. Med oss som partner får ni specialistögon på er verksamhet där vi utför ett ständigt förbättrings- och effektiviseringsarbete. För lager och logistik handlar inte längre om att springa snabbare, utan jobba smartare.
Ni behåller full kontroll under ert eget tak.
En stor fördel med en driftpartnerlösning är att ni som kund bibehåller kontroll över er verksamhet, eftersom att ni äger lokalen, IT-lösningarna och truckarna. Vårt enda uppdrag som er driftpartner är att ansvara för den operativa driften och driva er verksamhet mot uppsatta mål och KPI:er. Driftpartnerlösningen bygger på nära dialog och transparens där vi rapporterar på både månads- och veckobasis till er, med statistik över de framsteg som görs och förbättringspotential framåt.
Ni får expertis och starkt ledarskap på plats.
Med 23 års erfarenhet av rekrytering, bemanning och drift av lager- och logistikverksamheter i ryggen, är en av våra främsta styrkor vår förmåga att bygga rätt team för era specifika förutsättningar, mål och utmaningar. Genom vårt stora nätverk, vår vana att rekrytera för våra segment och vår vilja att investera i och utbilda våra arbetsledare, kan ni vara säkra på att ni får kompetens, handlingskraft och starkt ledarskap på plats.
Ni får personal som trivs och utvecklas i er verksamhet.
Tranpenad är auktoriserade av Kompetensföretagen inom rekrytering och bemanning och vi har lång erfarenhet av att vara en arbetsgivare inom lager och logistik. Vi vet att en god och säker arbetsmiljö är en självklar förutsättning för att nå målen vi satt upp tillsammans med er och vi arbetar aktivt för att se till att vår personal trivs och utvecklas hos oss och våra kunder. För när de gör det, vet vi att det smittar av sig på din verksamhet.
Välkommen att höra av dig om du vill veta mer om vad vi gör bäst,
så att ni kan göra mer av det ni gör bäst.
"Det är ingen hemlighet att vi maximerar våra kunders produktivitet. Med vår expertis, erfarenhet och vårt engagemang är det även en självklarhet."
Dimitri Roumeliotis
TF Driftpartnerchef Tranpenad
dimitri.roumeliotis@tranpenad.se
072-537 21 32